עיצוב ובניית אתרים

בניית אתר תדמית

בניית אתרי חנות

בניית דפי נחיתה

בניית אתר בלוג

תהליך עיצוב ובניית אתרים-

יופי! החלטתם לקחת צעד קדימה בעסק שלכם ולבנות אתר לעסק שלכם. אתם רוצים להיראות מקצועיים ולהכריז אנחנו כאן כדי להישאר הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. מעולה!חשוב שתדעו – עיצוב ובניית אתרים הוא תהליך שרצוי לעשות בהתאמה אישית לעסק אם אתם באמת רוצים לראות תוצאות מהאתר שלכם. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לבחור תבנית גנרית ולתת לו לשבת בחלל האינטרנט ולצבור אבק. (אנחנו ממש לא רוצים את זה, נכון?). אז עכשיו אחרי שאמרתי את זה – הגיע הזמן שנתקדם לעיקר. הכנתי לכם את המאמר הבא בכדי שתדעו בדיוק מה מצפה לכם בתהליך בניית האתר שלכם.

בניית אתר אינטרנט כוללת תהליך שלם שמתחיל באיפיון, עיצוב ורק לאחריו מתחילה הבנייה. (כמובן שהשלב הסופי זה קידום האתר בשגרה, אבל זה למאמר אחר).

אבל לפני שאני מסבירה לכם את התהליך – למה לכם לבנות אתר מלחתחילה?

קודם כל, אחת הסיבות המרכזיות שעסק פשוט חייב אתר היא שאתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי. תחשבו על זה – בעל העסק הוא הבעלים שלו!. להבדיל מהרשתות החברתיות.. בהן יכולים להחליט לחסום אותך או את חשבון המודעות שלך בלי סיבה הגיונית אפילו. תגידו לי אם מחר בבוקר לא יהיה לעסק שלכם את הרשתות החברתיות, מה זה יכול לעשות לעסק שלכם?. פשוט חייב שיהיה נוכחות דיגיטלית שבעל העסק הוא הבעלים שלו. בעלי עסקים ממש לא רוצים שכל התזרים לעסק יהיה תלוי בדף הפייסבוק או האינסטגרם שלהם.

סיבות נוספות לבניית אתר לעסק-

  • הלקוחות שלכם פשוט מצפים שיהיה לכם אתר. האינסטינקט הראשוני של כל לקוח הוא לחפש את העסק בגוגל. הוא רוצה לקרוא קצת על העסק, על השירותים, להשאיר פרטים או לקנות. אבל אם איך לכם אתר.. יכול להיות שהלקוחות שלכם פשוט ילכו למתחרים שלכם. זה פשוט יותר קל!. אחת המטרות של האתר היא כמובן להקל על הלקוחות שלנו בכל תהליך שקשור לשירות או למוצר שלנו.
  • פיתוח האמינות של המותג – עסק שיש לו אתר זה עסק שהחליט שהוא כאן כדי להישאר, יש כאן עניין של אמון! פתיחת אתר לעסק היא צעד מכריע בתפיסה של הלקוחות כעסק אמין שלא יכול מחר בבוקר להעלם כלא היה.
  • אם אנחנו נכנסים גם לתחום הקידום האורגני לאתר העסק ושיפור המיקומים שלו בחיפושי מילות מפתח רלוונטיות בגוגל, בטווח הבינוני-ארוך הוא הרבה יותר זול ומשתלם מממומן.
  • תמיד יש פנים לעסק – בכל שעה – אם באתר תדמית, התוכן שלכם זמין בכל שעה! ועל אחת כמה וחמה באתר חנות כשניתן להזמין בכל שעה ללא צורך בהחזקת עובדים ושעות עבודה כמו בחנויות פיזית.

שלבי איפיון, עיצוב ובניית אתרים-

כל בונה אתרים מקצועי יגיד לכם שמומלץ לאפיין ולעצב את האתר לפני הבנייה ולא ישר לקפוץ למים. לבנות אתר על קאנבס ריק – או יותר גרוע מתבנית עלול לגרום לכך שהאתר שלכם יראה כמו 98% מהמתחרים שלכם בשוק. למה זה רע אתם שואלים? כי אתם לא רוצים להיראות כמו כולם, אתם רוצים להיות בולטים. בנוסף זה פשוט עלול לגרום לבילבול בניכם לבין המתחרים שלכם ואתם עלולים להפסיד לקוחות עקב זאת. הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לא יזהו באתר של איזה חברה הם היו ופשוט יזמינו מהמתחרים שלכם את השירות או המוצר.

-איפיון האתר:

-שיחת איפיון.

-הכנת עץ אתר.

-הבנת תוכן האתר.

-חומרים גרפיים רצויים (מיתוג, תמונות, סירטונים).

-עיצוב האתר:

-שימוש במיתוג כבסיס לשפה העיצובית.

-שמירה על שפה עיצובית אחידה.

-בניית האתר:

-בנייה בסביבת עבודה.

-קניית דומיין והעברת האתר לדומיין הלקוח.

-קידום האתר.

שיחה ותהליך איפיון האתר-

תהליך האיפיון הוא שלב מאוד קריטי לפני שבכלל נוגעים בעיצוב ובבנייה ולצערי לעיתים מפספסים אותו או ״מחפפים אותו״. תהליך האיפיון לא צריך להיעשות רק כדי לסמן ויי ולהתקדם כבר ל״תאכלס״. אי אפשר להתקדם לפרקטיקה כשלא יודעים את העיקר – העסק עצמו והצרכים שלו. שיחת האיפיון בדרך כלל כוללת פגישה של חצי שעה – שעה בין המעצב של האתר לבין הלקוח. בפגישה עוברים על שאלון בכדי להבין את העסק ומי עומד מאחוריו:

  • מה המטרות שהוא רוצה להשיג מהאתר?
  • האם יש לו את כל מה שדרוש בכדי לבנות אתר? או שצריך לעשות מיתוג עסקי קודם לכן?
  • מה הטעם העיצובי של הלקוח והאם הוא תואם לרוח המותג?
  • בניית עץ האתר.

ובקיצור, הבנתם את הרעיון.

לאחר הפגישה בעל העסק צריך להכין את החומרים שירצה שיופיעו באתר ובנתיים המעצב לוקח את המידע שהוא קיבל מהפגישה ויוצר Wireframes. המטרה של החלק הזה היא לסדר את כל מידע שרוצים שיהיה באתר ואיפה הוא יופיע תוך התחשבות בחווית המשתמש קודם כל, ורק לאחר מכן לקחת את המבנה ולעצב אותו.

תהליך עיצוב האתר-

בשלב הזה לוקחים את המבנה שגובש בתהליך האיפיון ועל גביו מתחילים בעיצוב האתר. העיצוב בדרך כלל נשען על ערכי המותג בכדי לשמור על אחידות מיתוגית לאורך כל ערוצי השיווק של בעל העסק.

לאחר שהעיצוב מגובש נפגשים לפגישת התקדמות שבסופה העיצוב מאושר על ידי בעל העסק ורק אחרי שכל התיקונים סגורים בשלב זה – מגיעים להקמת הממשק והרגע שכולכם חיכיתם לו – הבנייה!

הקמת סביבת העבודה-

בשלב הזה העבודה בעיקר תלויה בבונה האתר מכיוון שאיפיון האתר והעיצוב הוא תהליך כל כך יסודי שלא אמורות לצוץ הרבה בעיות בתהליך הבנייה. בכל זאת חשוב שתדעו מה קורה בשלב הזה (חוץ מהסבבי תיקונים כמובן). בחלק הזה בהתהליך מוקמת לרוב סביבת עבודה בה בונה האתר עובד. בעל העסק יכול להיכנס בכל עת ולצפות בהתקדמות עד להכנת האתר.

אישור האתר-

לאחר כל תהליך האיפיון, עיצוב ובניית האתר הלקוח מאשר במפגש אחרון את האתר. כל שנותר כעת הוא:

  • להעביר את האתר לדומיין הלקוח (אופס מה זה דומיין? זה יהיה במאמר הבא)
  • לחבר את הטפסים שבאתר למייל
  • להתקין תוספים חשובים כמו נגישות ואבטחה
  • לתת ללקוח הסבר התחברות ולתפעול במידה והוא מעוניין.

וזהו!

מה קורה אחרי שהאתר עולה לאוויר?

עכשיו צריך לדאוג לתחזוקת האתר אחרי הבנייה – אפשר לבחור חבילת ניהול אתר וקידום אורגני כדי להגיע לתוצאות שבשבילהן מתחילים את כל התהליך הזה!

לסיכום, כן לבנות אתר זה תהליך ויהיה צורך בשיתוף פעולה מצד בעל העסק בכדי להגיע לתוצאות המקסימליות שיעיפו את העסק שלו קדימה. עיצוב ובניית אתרים זה לא תחום שפשוט משלמים למישהו שיעשה לך ונעלמים. יש פה צורך לשיתוף פעולה והבאת תכנים חשובים שמשפיעים על עיצוב ומבנה האתר כמו שפירטתי במאמר.

מאמרים בנושא עיצוב ובניית אתרים

It's your time
to POPUP